hm

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Učiteľstvo nie je žiadne sebaobetovanie sa národu...

...je to poctivý obchod, kde sa predáva vzdelanie a vedomosti, kupuje sa múdrosť a výchova.

Nie, nie, nemám to z vlastnej hlavy. K tomuto záveru ma priviedol nápis na dverách istého zubára, citujem: "Stomatológia je nie žiadne zachraňovanie života, ani obetovanie sa zdraviu národa, je to poctivý obchod, kde sa predáva kvalita a zručnosť, kupuje sa krása a pohoda".

Vynechám myšlienky o tom, či i z malého kazu môžu byť trvalé a závažné zdravotné problémy, nie som lekár, nevyznám sa do detailov v tom, ale som učiteľka a celkom ma tento citát motivoval... Takže s absolútnym nadhľadom, ale predsa so štipkou - myslím to vážne - ponúkam obdobné riešenie aj v školstve. Ak sa darí obchodu v zdravotníctve, prečo by sa mu nedarilo v tejto sfére? Tu sú moje nové ceny. Sú iba orientačné, uvádzacie, prosím preto o pochopenie :) Časom sa cenník určite upraví. Predpokladám smerom hore. Ako vždy.

Cenník na 1 žiaka. Pre skupinu (max. 5 žiaci) - zľava 20% na osobu.

Vybrané slová - po 1500 Sk 

Slovné druhy: Podstatné mená, slovesá - všeobecne - po 4000 Sk, podrobne - po 5000 Sk

Prídavné mená - 4000 Sk

Zámená, číslovky - po 3500 Sk

Neohybné slovné druhy (okrem citosloviec) - 2000 Sk

Citoslovcia - 500 Sk

Vetné členy: podmet, prísudok - všeobecne - po 4000 Sk, podrobne - po 5000 Sk

ostatné vetné členy - po 3000 Sk

Gramatické kategórie: po 3000 Sk

Diktát: po 250 Sk

atď.

Preventívne opakovanie učiva: 4900 Sk

Opakovanie učiva pred prijímacími pohovormi: 12900 Sk

Tak, nie je to zďaleka kompletné... to len tak na ukážku. Sľubujem, že na cenníku popracujem a tiež verím, že si môj nápad všimnú aj tí kompetentní. Potom si konečne aj učitelia zaslúžia úctu... Však?


Školstvo | stály odkaz

Komentáre

  1. Komentar.
    Zaujimavy postoj ale nieco natom bude.
    publikované: 23.07.2007 19:39:27 | autor: kepka (e-mail, web, neautorizovaný)
  2. nemam pointu
    komu je ten slovnik urceny?
    publikované: 23.07.2007 22:29:22 | autor: suseda (e-mail, web, neautorizovaný)
  3. oprava
    cennik?
    publikované: 23.07.2007 22:30:04 | autor: suseda (e-mail, web, neautorizovaný)
  4. cennik
    samozrejme studentom, resp. ziakom, ako inak... podotykam: s nadhladom!!!
    publikované: 23.07.2007 22:50:24 | autor: lubica (e-mail, web, autorizovaný)
  5. hm
    tak väcsiu kravinu som dneska este nevidel ten zubar co to napisal ided vlastne sam proti sebe ...a ako ucitelka by si mohla vediet ze pre peniaze sa to robit neda bud vas to bavi a mate to radi alebo nie a to je vlastne poslanie.a chcem vidiet toho hlupaka ktory dojde a povie ze chcem sa to ucit pretoze slovencina je vam na dve veci :)a teraz budte mudry
    publikované: 24.07.2007 00:22:49 | autor: Luknar (e-mail, web, neautorizovaný)
  6. kravina...
    pozri, ako ucitelka to viem, aj ked mam na to slovo "poslanie" uz dost zvlastny nazor, milujem svoje povolanie a myslim, ze moji ziaci to vedia, ibaze pan zubar asi nema rovnake financne problemy ako ja... skusim to neskor vysvetlit v dalsom clanku...
    publikované: 24.07.2007 08:24:58 | autor: lubica (e-mail, web, autorizovaný)
  7. kravina?
    hasici,zachranari tam sa da vysvetlit slovo poslanie riskuju zivot za smiesne prachy a ktomu este sviatky piatky vikendy.Väcsina to robi fakt preto ze citia ze je to ich poslanie.Ucitel?v porovnani stym prechadzka ruzovou zahradou. len je cely den v triede s bandou deb...v.ale princip je to iste je to poslanie!takze nech je tvoj nazor na poslanie akykolvek nic to nezmeni lebo je dane ze TY budes dobra ucitelka a pukusis sa zmenit aspon cast generacie.financne problemy?tie ma kazdi chod oberat do chorvatska hrozno ked sa ti tak paci alebo uc rustinu v anglicku
    publikované: 24.07.2007 17:09:54 | autor: luknar (e-mail, web, neautorizovaný)
  8. Názor dôchodcu(iba dvojročného)
    My nemáme svoje povolanie a žiakov milovať, ale máme sa snažiť žiakov čo najserioznejšie učiť. Reči o povolaní učiteľa sú iba rozprávky, za ktoré sa skrýva neochota vlád od r.1948 učiteľskú prácu naozaj zaplatiť. Čo sa týka ankety Čo chýba.... je odpoveď veľmi jednoduchá: Dodržiavanie šk. poriadku a ochrana škôl pred "modernými" pedagogmi a psychológmi. Mám na mysli tých čarodejov z rôznych ústavov a úradov, ktorí boli naposledy v škole ako žiaci a v živote neodučili ani jednu hodinu. Deti zase treba chrániť pred ich rodičmi, ktorí sú nebezpeční práve v tom, že ničia deťom život alebo prehnanými požiadavkami na ne, alebo prehnaným "ochranárstvom". Ospravedlňuje ich ale to, že to robia väčšinou z lásky. Následky však, žiaľ, nie sú o nič menšie. Toto píšem po 40 veľmi prijemne prežitých rokoch učenia matematiky. S väčšinou mojich žiakov sa stretávam dodnes a učil som aj mnohé ich deti. Pritom hovorím o mestkých, sidliskových deťoch.
    publikované: 01.05.2008 18:55:59 | autor: igor (e-mail, web, neautorizovaný)
  9. hm, to je až udivujúce, čo dokáže jeden článok :))
    najskôr som sa bavila, potom nahnevala a nakoniec joj, ani neviem :-/ a vlastne k tomu nemám, čo...pripravujem sa na zajtra a potom budem opravovať písomky, žiakom, ktorí si moju prácu nevážia...kým nedostanem zmluvu na dobu neurčitú, budem sa každý rok "triasť" o miesto...napriek príjemným pocitom, ktorých je menej, je to veľmi ťažká a nezaplatená práca a máte pravdu, ak sa nám nechce toto poslanie robiť, nebudeme...a ja nebudem, ak zistím, že mi to skôr škodí, ako teší...

    pán dôchodca, dnešné deti sú už iné...mladého učitelia skôr odradia od tohto poslania a jasné, je to možno naša chyba, ak to nezvládame a tiež, ak chceme učiť inak, ako Vy, lenže mňa samú nebavia prednášky bez účasti študentov (tak som to zažila ja ako študentka)...preto hľadám nové spôsoby, ktoré by ich zaujali a udržali v pozornosti a poviem Vám, je to setsakramentsky ťažké a nik Vás to nenaučí :((

    zatiaľ toľko...
    publikované: 01.05.2008 19:07:20 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  10. luknar...hm
    povolanie hasiča sa nedá porovnať s povolaním učiteľa...nie je to len o sedení v triede...choď si to vyskúšať ;) človek, ktorý chce robiť túto robotu nemá sviatky, voľný čas a čas pre rodinu...vidím to na svojich kolegyniach, ktoré majú za sebou slušnú prax...o mzde ani nehovoriac...ale máš pravdu, ak sa ti nepáči, choď robiť niečo iné...

    no prekvapilo ma, že je slovenčina na dve veci...vieš aj prečo?
    publikované: 01.05.2008 19:11:34 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  11. Ako pedagóg dávam do pozornosti...
    ...asi nie je záujem o povolanie učiteľa - ako zo strany štátu, tak i verejného, keď je tak slabo platený, asi sa to len tak verejne deklaruje,...asi stačí tejto spoločnosti, len "strážiť žiakov", neučí sa a nevychováva pre účel ale pre "papier" a preto takto naivne komicky pôsobí cenová ponuka
    publikované: 01.05.2008 19:54:46 | autor: Derechura (e-mail, web, autorizovaný)
  12. Pre dioneu
    Rád by som Vám oponoval v dvoch veciach:
    1. Deti sa nezmenili samé. Zmenilo ich, myslím, časté, prehnané a nezmyselné omieľanie ich práv. Žiaľ o povinnostiach a pracovnej disciplíne sa akosi prestalo hovoriť.
    2. Sú veci, ktoré sa nedajú naučiť inakšie ako drinou. Pretože nechcem použiť iba príklady z môjho predmetu budem radšej hovoriť o nepravidelných slovesách v Aj, alebo o vybraných slovách vSj. Prosto nedá sa všetko učiť "ináč". Škola hrou je veľmi nebezpečná povera, nech mi to J.A.K. odpustí.
    A ešte Vašim slovám,...nemám rada prednášky... Tie nemá rád nikto, kto učí na ZŠ. Musíme sa však zmieriť s tým, že každý žiak na všetko nemá alebo ho to "nebaví". Nemôže však rušiť tých, ktorých to buď zaujíma alebo sa to chcú naučiť z iných dôvodov. A to je, zdá sa mi najväčší problém v našej škole. Možno by pomohla vonkajšia diferenciácia, ale obávam sa, že deti "sponzorov" by sa dostali do výberových tried a nič by sa nevyriešilo.
    publikované: 02.05.2008 22:15:07 | autor: igor (e-mail, web, neautorizovaný)
  13. ďakujem
    akosi som opomenula tento článok v sledovaní komentárov... a teraz ma to mrzí, veľmi ďakujem pánovi igorovi i dionee (-i??? normálne váham) za názory... rovnako ako aj Derechure... myslím, že jednou z najdôležitejsích vecí je diskutovať o týchto problémoch, otázkach a pod. ... lenže keď vidím čítanosť jednotlivých článkov, každý radšej klikne na niečo menej "vážne" a problémy školstva sú mu ukradnuté... začínam mať pocit, že tam niekde to všetko väzí...
    publikované: 04.05.2008 10:21:33 | autor: lubica (e-mail, web, autorizovaný)
  14. pán Igor :)
    s Vašimi pripomienkami súhlasím, aj v tom, že deti poznajú a oháňajú sa svojimi právami, heslami "všetci sme si rovní, čo môžeš ty mne, môžem aj ja tebe", ale zabúdajú na svoje povinnosti, stierajú sa hranice medzi učiteľom a žiakom, úcta a úplne zabúdajú na disciplínu (nemusia pravdaže sedieť s rukami za chrbtom)...to vadí aj nám, mladším učiteľom :)
    pravdupovediac, bolo by fajn, keby sa starší učitelia zverili so svojimi metódami, ktoré vychádzajú z praxe, povedali, ako riešiť konkrétne problémy...didaktické teoretické mudrovania mi akosi nie sú po chuti...
    k tým prednáškam...to neznamená, že moje hodiny nie sú založené na monológu, a že sú úplne ponechané na študenta...aj ja si uvedomujem, že niektoré veci hrou nenaučím :)
    oddeliť žiakov, ktorí sa chcú učiť od tých, ktorí nie hm....vonkajšia diferenciácia...premýšľam, kde by som potom chcela učiť ;)

    vidím problém s týmito žiakmi v triede, tí, ktorí sa chcú učiť sú rušení tými, ktorí nie...vyhodiť ich nemôžem, neustále upozorňovať tiež nie, poznámky nepomáhajú, výchovné 5ky nedávam, žiť v neustálych konfliktoch tiež nie je dobré (aj kvôli môjmu duševnému zdraviu)...snáď na to prídem...ak by ste mali nejaké dobré rady a boli ochotný sa s nimi podeliť, budem veľmi rada :) ďakujem

    prajem príjemný deň ;)
    publikované: 04.05.2008 11:16:15 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  15. Riešenie!?Vysvetlenie?
    Starší učitelia nemajú návod. Mali sme len trochu viac šťastia, že sme pracovali v dobe, keď škola bola ustanovizeň (do istej miery úrad, prvý úrad, s ktorým sa každý stretol - nemýľte si to s byrokraciou). A k ustanovizniam (úradom - nie k byrokracii) musí byť v civilizovanej spoločnosti dôvera a úcta, ktorú si pochopiteľne zaslúžia svojou kvalitnou prácou.. ( Samozrejme, nie za každú cenu - je to model.) A ak neexistuje tento prirodzený poriadok (Češi majú pekný výraz "řád"), neexistuje nič. A teraz budem iba menovať - súdy, polícia, vymožiteľnosť práva, štátna správa, samospráva, ktorá riadi školstvo, hlavne základné a i.. Prečo by malo fungovať práve školstvo??? Veď žije už len z práce pár zapálených ľudí aj to len dovtedy, kým sa z nich nestanú "výhorení", teda napálení a znechutení. Jedno z riešení nám poskytuje starý vtip: Spoločnosť predstiera že si nás (rozumej učiteľov) váži, štát predstiera že nás platí, my teda predstierajme že učíme.:( :) Prajem Vám,aby tento problém už niekto konečne vyriešil.
    Pre Ľubicu: k Vášmu článku iba toľko. Je veľmi presný. Žiaľ školstvo nemá svojho Zajaca, ktorý by konečne prišiel na to, že aj vzdelanie je tovar a veľmi hodnotný. Nám,učiteľom, by asi viac vyhovovali platy managerov predajní so značkovým tovarom. :) A vedomosti taký tovar sú.
    prajem Vám prjemný deň :::) a som rád, že som po roku, vlastne omylom(nevšimol som si dátum) rozprúdil debatu o Vašom zaujímavom článku.
    publikované: 05.05.2008 17:01:49 | autor: Igor (e-mail, web, neautorizovaný)
  16. ďakujem za názory
    ...pokúsim sa v niektorom ďalšom článku k tejto téme vrátiť, ale názory v diskusii samozrejme privítam aj naďalej...
    publikované: 08.05.2008 17:32:11 | autor: lubica (e-mail, web, autorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014